ورزش

ورزش و لاغری موضعی

یکی از رایج ترین مشکلات و بیماری های قرن اخیر چاقی است این امر منجر شده است که هزینه های گزافی به شکل مستقیم و غیر مستقیم برای دولت و مردم به وجود آید. امکان ابتلا به بیماری های نظیر فشارخون، دیابت، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی در فرد چاق نسبت به سایر افراد به طرز چشمگیری بالا است. علاوه بر این فرد چاق همیشه در معرض بیماری اسکلتی و عضلانی نظیر زانودرد و آرتروز قرار دارد. ورزش و رژیم غذایی مناسب راه کار بسیار مفیدی جهت پیشگیری و درمان معضل چاقی است. جهت رسیدن به اندام ایده آل ورزش مداوم و رژیم غذایی مناسب مهم ترین نکاتی است که باید رعایت شود.

ویژگی ورزش های مناسب جهت لاغری موضعی

برخی از افراد درگیر چاقی موضعی هستند درمان این بخش از چاقی گاهی سخت تر از چاقی معمولی است چرا که اگر رژیم بگیرید همه جای بدن هم زمان با هم لاغر می شود. در مورد چاقی موضعی ورزش یکی از گزینه های بسیار مناسب است البته باید گفت سرعت لاغری با ورزش پایین است و اگر فردی قصد لاغری موضعی با ورزش را دارد باید صبور باشد.

  • ورزش های هوازی از جمله ورزش های مناسبی هستند که برای تقلیل چربی شکم و لگن و کم کردن قطر ران به کار می رود. ویژگی این ورزش ها این امر است که در حین انجام آن عضلات اصلی بدن مانند ران و بازو که نیازمند اکسیژن بالایی هستند به کار گرفته می شوند و سبب سوزاندن چربی های مازاد بدن می گردد.
  • ورزش های هوازی، ورزش هایی هستند که ضربان قلب را در بازه ی زمانی به مدت حداقل بیست دقیقه به میزان شصت و پنج تا هشتاد درصد حداکثر مقدار ضربان قلب می رساند. ورزش های هوازی دارای تنوع بالایی هستند از جمله این بخش از ورزش ها می توان به شنا، دوچرخه سواری، طناب زدن، دویدن، پیاده روی تند و استفاده از ابزار ورزشی نظیر تردمیل و دوچرخه ثابت اشاره نمود.
  • با انجام ورزش های هوازی در روند سوزاندن چربی های اضافی، به طور طبیعی توده های  چربی های اضافی که در اندام هایی مثل شکم و ران تجمع کرده است کاهش پیدا میکند و وزن کاهش میابد.